Accoris Legal vindt het belangrijk om zorgvuldig met uw persoonsgegevens om te gaan. In deze privacyverklaring leest u hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens en wat uw privacyrechten zijn.
Als organisatie kunt u gebruik maken van onze dienstverlening. Wij gaan dan een overeenkomst met elkaar aan. Hier hebben wij persoonsgegevens voor nodig van u als ondernemer of ons contactpersoon:
Wij verwijderen deze gegevens binnen een halfjaar na beëindigen van de overeenkomst. Sommige gegevens bewaren wij langer als dit verplicht is. Zo zijn wij bijvoorbeeld verplicht om onze financiële administratie zeven jaar te bewaren.
Als u contact met ons opneemt, hebben wij persoonsgegevens nodig om uw vraag of verzoek goed te behandelen:
Wij bewaren deze gegevens totdat uw verzoek is afgehandeld of langer als hier een overeenkomst uit volgt en het nodig is dit te bewaren.
Het kan zijn dat u onze nieuwsbrief ontvangt, omdat u daar toestemming voor heeft gegeven. Hiervoor verwerken wij alleen uw emailadres. U kunt zich via de afmeldlink in de nieuwsbrief of door ons een email te sturen, op elk moment weer afmelden. Dan verwijderen wij direct uw emailadres.
Als u bij ons solliciteert, verwerken wij persoonsgegevens voor de werving- en selectieprocedure en voorbereidingen op de arbeidsovereenkomst. Hier hebben wij persoonsgegevens voor nodig:
Als u bij ons in dienst komt, bewaren wij uw sollicitatiegegevens in uw personeelsdossier. Als we geen arbeidsovereenkomst met elkaar aangaan, bewaren we deze gegevens maximaal 6 weken na afronden van de procedure. Het kan zijn dat we uw toestemming vragen om uw gegevens maximaal één jaar te bewaren. Dat doen wij als we u een geschikte kandidaat vinden, maar geen functie kunnen aanbieden. U kunt uw toestemming op elk moment weer intrekken, door ons een email te sturen.
Als uw sollicitatie interessant is voor een eerste gesprek, dan doen we meestal een social media- en internet screening door te zoeken op uw naam. Dit doen wij op basis van ons gerechtvaardigd belang; inschatten of nieuwe medewerkers passen bij onze normen en waarden. We bespreken de uitkomsten van deze screening altijd met u. Als u bezwaar hiertegen heeft, dan kunt u dit bij ons aangeven bij uw sollicitatie.
Voor onze dienstverlening hebben wij andere organisaties nodig. Bijvoorbeeld organisaties die systemen leveren of advies en ondersteuning bieden bij onze financiën, salarisadministratie en ICT.
Het kan voorkomen dat deze organisaties toegang hebben tot uw persoonsgegevens. Als dat nodig is hebben wij met deze organisaties goede afspraken gemaakt over het gebruik en de beveiliging van deze gegevens.
Ook binnen onze eigen organisatie zorgen we voor een passende beveiliging van (persoons)gegevens.
LinkedIn button
Op onze website gebruiken wij de LinkedIn-button. Als u op deze button klikt, komt u op onze LinkedIn-pagina terecht. Deze button werkt vanwege stukjes code die afkomstig zijn van het LinkedIn netwerk. Als u wilt weten wat LinkedIn met uw persoonsgegevens doet, lees dan de privacyverklaring van LinkedIn.
U heeft een aantal rechten om grip te houden op uw persoonsgegevens. Zo kunt u ons vragen om uw persoonsgegevens in te zien, aan te passen, te verwijderen of over te dragen naar een andere organisatie. Ook kunt u bezwaar maken tegen het gebruik van uw persoonsgegevens. U kunt een verzoek hiertoe sturen naar info@accorislegal.nl. Wij reageren zo snel mogelijk en uiterlijk binnen vier weken.
Als u twijfels heeft over hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens, dan kun u een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
Wij hebben het recht om wijzigingen aan te brengen in deze privacyverklaring. Wijzigingen publiceren wij op onze website. Bekijk daarom regelmatig deze privacyverklaring, zodat u op de hoogte bent van de laatste versie.